Konkurrentanalyse


Når man driver virksomhed er der indenfor de fleste brancher tale om, man ikke er alene om markedet, der er konkurrence på de produkter / tjenesteydelser man ønsker at afsætte.

Konkurrencesituationen på markedet

Det er væsentligt når man inden for online markedsføringen kender sine konkurrenter, og ser på hvilken strategi de anvender i deres markedsføring på nettet, hvis man ikke tager konkurrentanalysen med i overvejelserne, så vil onlinekampagnen virksomheden sætter i gang ikke nå den bredde og dybde, som markedsføringskampagnen bør give.

Det er i første omgang vigtigt at afdække markedet og finde ud af, hvem er mine konkurrenter? Dette ud fra den brede konkurrencesituation der er på markedet og ikke kun gå efter delelementer, eller virksomheder som man umiddelbart regner som sine konkurrenter.

Ved en målrettet analyse af konkurrenternes online markedsførings metoder, evt. sammenholdt med en SEO rapport / analyse af dit website kan der sammensættes en strategi der målrettet går efter, at tage markedsandele fra sine konkurrenter på et givet produkt / varegruppe mv.


Syntes du det lyder spændene! Kontakt os for yderligere information og kom i gang med fremtidens markedsføring på Internettet.