Reklame der sælger på nettet

Kreativ annoncering på internettet afhænger af mange faktorer. Der skal ses på det store perspektiv, når annoncekronerne skal anvendes til markedsføring.

I stedet for hovedkulds at satse på én kampagnetype, bør man overveje, hvilke muligheder der samlet set er for profilering på nettet.

Den dyreste annonceform er ikke altid den, der har den største gennemslagskraft hos forbrugeren. Kreativiteten skal på banen, når slaget skal slås om kundernes gunst.

Simon Spies - en mester i markedsføring og profilering

Tænk på Spies Sejser. Simon Spies var vel 20 – 25 år forud for sin tid, når man tænker i helheder omkring markedsføring og positionering. Han havde altid et pressekorps i hælene, når han færdedes i byen, og i et tilfælde havnede han på forsiden af samtlige danske aviser samt de kulørte blade, idet ”formanden” i teateret havde indløst billet til sig selv og sine morgenbolledamer ... samt investeret i yderligere billetter og sæder til sin hat, stok og frakke. Folk var forargede, men markedsføringsmæssigt ville forsiderne på alle disse aviser ikke have været til at betale med penge.

Genialt set fra et markedsførings synspunkt. Simon Spies brugte / misbrugte pressen til at få sit budskab ud til den menige dansker. Han blev ved med det ene stunt efter det andet, og pressen bed på krogen hele tiden. Simon Spies' største konkurrent på det tidspunkt var Tjæreborg Rejser. Her brugte man mange penge på markedsføring, mens Simon betalte peanuts for sin medieopmærksomhed -  samtidig med, at han hyggede sig gevaldigt.
Læren er, at det i mange tilfælde godt kan svare sig at bruge sin kreativitet og den skæve idé. Det virker... så brug fantasien og slip kreativiteten løs i markedsføringen på internettet.

Kontakt os for yderligere information om muligheder for sparring, hvis du vil have den den vilde idé i luften!